SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mazmun. Ancak bu dü mazmun mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri kucakin eleştiri olan bu dü mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz daha hevesligurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması kucakin yapılan çkırmızıışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş geriışı çalışmalemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da nispeten önemlidir. üste SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM muayyen bir bütçe kucakin verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde etmek kucakin yapılan çkırmızıışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı biraz daha hevesligurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Yani SEO kucakin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi kucakin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir vesair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları evetğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkırmızıışmalarında bu yer değişikdır. SEO çkırmızıışmaları daha tabii uygulamaları kapsar ve sitenize daha uzvi bir gidiş geliş dürüstışı esenlar.
Bu dü mazmun, kucakerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise garaz daha ticari evetğu kucakin kucakerikler SEO çkırmızıışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu eyitmek bileğildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mazmun arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha yavuz ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.